Pasta Staciju vispārīgie lietošanas noteikumi

Par pakalpojumu

Ar Pasta Staciju var nosūtīt sūtījumus, kuru svars nepārsniedz 31,5 kg, un kuru maksimālie izmēri ir 60x60x60 cm.

Pasta Stacijas darbojas saskaņā ar Pasta likumu, tādēļ sūtījumiem ir jāatbilst tajā minētajām prasībām.

Kā iepakot sūtījumus?

  1. Vienā Pasta Stacijas nodalījumā drīkst ievietot tikai vienu paciņu. Ja vēlaties nosūtīt vairākus priekšmetus, tie ir jāiepako kā viens sūtījums vai arī jāizmanto vairāki nodalījumi.
  2. Sūtījumiem jābūt iepakotiem tā, lai sūtījuma saturam nebūtu iespējams piekļūt, nesabojājot sūtījuma iepakojumu.
  3. Nosūtītājs pats ir atbildīgs par atbilstošu sūtījuma iepakošanu gadījumā, ja tiek pārsūtīti trausli, plīstoši priekšmeti.
  4. Sūtījumam jābūt iepakotam tā, lai pārvadāšanas procesā no tā nekas nevarētu izkrist, izbirt, kā arī – lai gadījumā, ja sūtījuma iekšpusē atrodas kāds priekšmets ar asām malām, tas nevarētu caurdurt vai pārplēst iepakojumu.
  5. Kastēm jābūt triecienizturīgām, ar līdzeniem (vienādiem) stūriem, dodot priekšroku jaunām (vēl neizmantotām) kastēm. Priekšmets tiek ievietots kastē, tukšā daļa iepakojumā tiek aizpildīta ar iepakošanas materiālu, kas neļautu priekšmetam kastē kustēties, saplīst u.tml. Aizliegts ievietot kastē preci, kuras svars pārsniedz svaru, ko var izturēt pati kaste.
  6. Trauslus priekšmetus jāiepako atsevišķi (burbuļplēvē, vatē u.tml.) un tad jāievieto kastē, lai tie, saskaroties ar kastes malām pārvadājuma laikā, netiktu bojāti.
  7. Iepakošanas materiāli (burbuļplēve, gofrētais kartons, vate, skaidas, speciālas fiksējošās putas, kuras izsmidzināt tukšumā starp kasti un preci u.tml.) jāizmanto pietiekamā daudzumā, lai prece iepakojumā tiek stabili fiksēta.
  8. Preces, kas ir jūtīgas pret mitrumu un putekļiem, jāieliek plastmasas maisā.
  9. Mazus priekšmetus, aksesuārus un detaļas, vispirms jāievieto maisos (vai citos tiem piemērotos iepakojumos) un pēc tam kastē.
  10. Jāizmanto izturīga līmlente (kastei jābūt pārsietai trīs slāņos, no augšpuses un pamatnes).
  11. Cilindra formas sūtījumiem jābūt stipram iekšējam korpusam, lai izvairītos no iespējamiem bojājumiem;
  12. Viengabala, gludas, tīras, neplīstošas preces (dēļi, plāksnes, skārdenes, cilindri u.tml.) bez asiem un uz āru izvirzītiem stūriem vai daļām, drīkst būt atdotas uz nosūtīšanu bez iepakojuma.
  13. Uz sūtījuma ir jānorāda informācija par saņēmēju – saņemšanas terminālis un saņēmēja telefona numurs.

Kādus priekšmetus aizliegts sūtīt?

  1. Priekšmetus, kas savas dabas vai iesaiņojuma dēļ var kļūt bīstami pasta terminālu apkalpojošajiem darbiniekiem, sasmērēt vai sabojāt citus sūtījumus vai pasta iekārtas;
  2. Narkotiskās vai psihotropās vielas;
  3. Sprāgstvielas, viegli uzliesmojošas vai citādi bīstamas vielas;
  4. Pornogrāfiska vai erotiska rakstura materiālus, kuros aprakstīta vai attēlota bērnu seksuāla izmantošana, cilvēku seksuālas darbības ar dzīvniekiem, nekrofīlija, pornogrāfiska vai erotiska rakstura vardarbība;
  5. Dzīvniekus, izņemot bites, dēles vai zīdtauriņu kāpurus;
  6. Pārtikas produktus, kas ātri bojājas;
  7. Naudu, uzrādītāja vērtspapīrus, dārgmetālus, citas dārglietas vai juvelierizstrādājumus;
  8. Vākus un apvalkus, kas var krist nost no spaiņiem, kārbām u.tml., tādējādi radot lielu iespējamību bojāt blakus esošos iepakojumus;
  9. Iepakojumus, kas ir atvērti, piemēram, dāvanu maisiņus;
  10. Pie iepakojuma piestiprinātu preci, kurai nepietika vietas iepakojumā. Šādā situācijā jāizvēlas lielāks iepakojums, kurā ietilpst visa nosūtāmā prece un vieta amortizējošam materiālam, ja nepieciešams;
  11. Izmēros ļoti mazus sūtījumus – nosūtot sūtījumus, kuru izmēri ir mazāki par 10 x 15 cm, ieteicams iepriekš sazināties ar Klientu atbalsta dienestu, raksturot sūtījumu, lai pārliecinātos, ka neradīsies risks mazo izmēru dēļ piegādes procesā to nozaudēt;
  12. Sūtījumu, kura ārējais iepakojums nevar izturēt testa kritienu no 80-90 centimetru augstuma;
  13. Asus priekšmetus, preces, kurām ir asas malas/šķautnes, kas nav iepakotas tā, lai pasargātu apkārtējo vidi no bojājumiem (citus blakus esošos iepakojumus, kurjeru preces pārvietošanas laikā).

Pasta sūtījumi, kurus atbilstoši Pasta likumam aizliegts pārsūtīt, konfiscējami un iznīcināmi Ministru kabineta noteiktajā kārtībā, par konfiskāciju paziņojot sūtītājam.

Sūtījumu atvēršana gadījumos, ja rodas aizdomas par satura neatbilstību Pasta likumam:

Ja kādam pasta terminālu darbiniekam rodas aizdomas par sūtījuma neatbilstību Pasta likumam, Pakalpojuma sniedzējs ir tiesīgs, sasaucot atbilstošu komisiju, atvērt sūtījumu un sastādīt aktu par sūtījuma atvēršanu. Aktā par pasta sūtījuma atvēršanu, priekšmetu izņemšanu no pasta sūtījuma vai to iznīcināšanu norāda:

  1. Sūtījuma atvēršanas vietu un datumu;
  2. Sūtījuma atvēršanas iemeslu;
  3. Sūtījuma svaru pirms atvēršanas;
  4. Sūtījumā esošo priekšmetu aprakstu;
  5. Glabāšanā nodoto izņemto priekšmetu nosaukumus, daudzumu un vērtību;
  6. Sūtījuma svaru pēc atsevišķu priekšmetu izņemšanas;
  7. Iznīcināto priekšmetu daudzumu, vērtību un iznīcināšanas veidu;
  8. Komisijas locekļu vārdus, uzvārdus, amatus.

Sūtītājs tiek informēts par sūtījuma atvēršanu un tālākajām darbībām.

Vispārīgie lietošanas noteikumi

Pasta termināli „Pasta Stacija” ir SIA „POST SERVICE KURZEME” pakalpojums, kas nodrošina paku sūtīšanu un saņemšanu īpaši izveidotās iekārtās ar vairākiem dažādu izmēru nodalījumiem un datora vadību.

  1. SIA „POST SERVICE KURZEME”, turpmāk tekstā Pakalpojuma sniedzējs, nodrošina pasta terminālu „Pasta Stacija” darbību, organizē sūtījumu nogādāšanu līdz sūtījuma saņēmējam, kā arī nodrošina klientu atbalsta servisa darbību.
  2. Pasta terminālu lietošanas noteikumi ir saistoši visiem to lietotājiem.
  3. Pakalpojuma sniedzējs patur tiesības jebkurā laikā pēc saviem ieskatiem mainīt šos noteikumus; šo noteikumu grozījumi stājas spēkā brīdī, kad tie publicēti pasta terminālu mājas lapā www.pastastacija.lv.
  4. Izmantojot “Pasta Stacija” pakalpojumus kā nosūtītājs, lietotājs piekrīt saņemt informatīvas īsziņas par savu sūtījumu statusiem un “Pasta Stacija” jaunumiem, kā arī īpašajiem piedāvājumiem.
  5. Ja pēc īsziņas saņemšanas no Pakalpojumu sniedzēja (ja šī īsziņa nav saistīta ar sūtījumu piegādes statusu), Pasta terminālu lietotājs vēlas atteikties no turpmāku īsziņu (kuras definējamas kā mārketinga aktivitāte) saņemšanas no Pakalpojumu sniedzēja, lietotājam ir visas tiesības to darīt, informējot par to Pakalpojumu sniedzēja klientu atbalsta dienestu pa tālruni +371 20253253 vai e-pastu klientuserviss@postservice.lv.

Sūtījuma kompensācijas izskatīšana kārtība:

Pasta Stacijas darbojas pamatojoties uz Ministru kabineta noteikumiem Nr.227 Noteikumi par kārtību, kādā pasta komersants izmaksā atlīdzību par iekšzemes pasta sūtījumu nozaudēšanu, to satura bojājumu vai iztrūkumu izdoti saskaņā ar Pasta likuma 47.panta otro daļu.

  1. Pretenzija tiek izskatīta 10 darba dienu laikā pēc iesnieguma saņemšanas un klientam tiek sniegta atbilde vai pretenzija tiek uzskatīta par pamatotu (kompensācija tiek piešķirta vai nav pamatoti iesniegta pretenzija).
  2. Sūtījuma nozaudēšanas gadījumā – pēc pamatotas pretenzijas iesniegšanas (sūtījuma iepakojums un saturs atbilst Pasta Stacijas lietošanas noteikumiem) kompensācijas summa tiek izmaksāta sekojoši:- Neapdrošināts sūtījums – kompensācijas izmaksas līdz 265 EUR uzrādot maksājuma apliecinošu dokumentu – kvīti / rēķinu/ MU;

    – Neapdrošināts sūtījums – neuzrādot maksājuma apliecinošu dokumentu – 48,45 EUR;

  3. Sūtījuma satura bojājuma vai iztrūkuma gadījumā – pēc pamatotas pretenzijas iesniegšanas (sūtījuma iepakojums un saturs atbilst Pasta Stacijas lietošanas noteikumiem) kompensācija tiek izmaksāta sekojoši:- Pilnīgi bojāts sūtījuma saturs vai iztrūkums – kompensācija tiek izmaksāta pamatojoties uz iepriekš minēto punktu par kompensāciju nozaudēšanas gadījumā;

    – Daļēji bojāts sūtījuma saturs vai iztrūkums – kompensācija tiek izmaksāta tikai par bojātas vai iztrūkstošas preces vērtībā, kas nepārsniedz iepriekšējā punktā norādītās summas.

  4. Kompensācija tiek izmaksāta 1 mēneša laikā pēc pretenzijas saņemšanas brīža.
  5. Nepamatotai pretenzijai netiek piešķirta kompensācija.

Pasta terminālu lietotāji, to tiesības un atbildība

  1. Pasta terminālu „Pasta Stacija” lietotāji ir jebkuras fiziskas vai juridiskas personas, kas paku nosūtīšanai vai saņemšanai izmanto pasta terminālus.
  2. Par pasta terminālu lietotāju var kļūt jebkura fiziska vai juridiska persona.
  3. Pasta terminālu lietotājiem ir tiesības izmantot pasta terminālu sniegtos pakalpojumus saskaņā ar šiem lietošanas noteikumiem.
  4. Sūtījuma saņēmēja tiesības un pienākums ir apmaksāt nosūtītāja norādīto summu Pasta Stacijas terminālā, ja tas nav izdarīts priekšapmaksā, veicot preces pasūtījumu caur interneta veikalu vai ar katalogu tirdzniecības starpniecību. Pakalpojumu sniedzējs neuzņemas atbildību par nosūtītāja norādītās summas apmēru.
  5. Sūtījuma saņēmēja pienākums ir ierasties izņemt sūtījumu 5 dienu laikā kopš brīža, kad viņš saņēmis paziņojumu SMS veidā uz savu mobilo tālruni.
  6. Pasta terminālu lietotāji ir atbildīgi par informācijas patiesumu, ko tie norāda pasūtījuma noformēšanas brīdī; Pakalpojuma sniedzējs neuzņemas atbildību par nepareizi piegādātiem sūtījumiem, ja sūtītājs ir norādījis kļūdainu saņēmēja pasta terminālu vai kontaktinformāciju.
  7. Katrs pasta terminālu lietotājs ir personīgi atbildīgs par pasta terminālā ievietotajiem sūtījumiem un to atbilstību pasta pārvadājumu prasībām, kas minētas Pasta likumā un šajos pasta terminālu lietošanas noteikumos.
  8. Pasta terminālu lietotājiem ir tiesības uzzināt sūtījuma atvēršanas iemeslu gadījumos, kad Pakalpojuma sniedzējs atbilstoši Pasta likumam ir veicis pasta sūtījuma atvēršanu.
  9. Pasta terminālu lietotāji piekrīt, ka sūtījumu saņemšanas un ievietošanas brīdī drošības nolūkos tiek veikti videouzņēmumi ar iekārtā iebūvēto novērošanas kameru.
  10. Problēmu gadījumā pasta terminālu lietotājiem ir tiesības griezties pie Pakalpojumu sniedzēja, zvanot uz klientu atbalsta centru, elektroniski rakstot uz e-pasta adresi klientuserviss@postservice.lv vai ierodoties Pakalpojumu sniedzēja birojā, pēc adreses – Noliktavu iela 7, Dreiliņi, Stopiņu nov., LV-2130

Pakalpojumu sniedzēja atbildība un tiesības

  1. Pakalpojumu sniedzējs ir tiesīgs sūtījumu piegādei, kā arī zvanu centra darbībai izmantot ārpakalpojumus.
  2. Pakalpojumu sniedzējs ir tiesīgs par pakalpojuma sniegšanu no termināla lietotāja pieprasīt samaksu, nodrošinot lietotājam informāciju par pakalpojuma maksu.
  3. Gadījumā, ja terminālu lietotājs neierodas izņemt savu sūtījumu 5 dienu laikā, pakalpojuma sniedzējam ir tiesības izņemt sūtījumu un nogādāt to savā noliktavā, par to informējot termināla lietotāju.